בעקבות "צילום, קולנוע, צילום"
סינמטק תל אביב, יום שישי, 22.7.2011, 11:00 – 12:30
בחרה ומגישה בדברי מבוא – "צורה שהיא תוכן": אסתר דותן.
הקרנת הסרט אנשים ביום ראשון, 1929, גרמניה
סרט אילם, פס קול מוזיקלי מאת אלנה כץ-צ'רנין 2000, 73 דקות
בימוי: רוברט זיודמאק ואדגר אוּלמר. תסריט: בילי ויילדר, רוברט זיודמאק, קורט זיודמאק.
אחד הסרטים החשובים של הקולנוע האוונגרדי בגרמניה של שנות ה-20. השפעתו עצומה על הגל החדש בצרפת, על כריס מרקר ועל הניאו-ריאליזם האיטלקי. סרט ללא שחקנים מקצועיים המספר על חיים בברלין דרך יחסים בין חמישה ברלינאים צעירים היוצאים לבלות את יום ראשון מחוץ לעיר: נהג מונית, סוכן נוסע של יינות, זבנית בחנות תקליטים, ניצבת בקולנוע, דוגמנית. הסרט שוזר מציאות ובדיון והוא הראשון שעשה שימוש בהקפאת תמונה.
![פול צ'אן, ללא כותרת (בעקבות קראוואג'ו)](../../img/paulchan.jpg)
פול צ'אן, ללא כותרת (בעקבות קראוואג'ו)
פריים אור קבוע ורוטט על קיר, מבט קבוע על אובייקט מסוים, אובייקט בהשתנות מחזורית, אלם לא של סרט אילם, תנועה לולאתית כלפי מעלה: מחשבה חזותית על משיכה אל החומר ובה בעת התרסה נגד המציאות על ידי התגרות בכוח הכבידה ובזמן ההיסטורי באמצעות משלב מרכיבים של קולנוע, צילום, ציור.
קישורים נוספים
דייוויד קאמפני / צילום, קולנוע, צילוםCopyright ©2007-2024 Pitom Publishing All Rights Reserved